Trai neneacă pe banii babachii!

Pamflet 047

Nu mă deranjaţi acum fiindcă eu şi consoarta mea suntem la ora din zi în care acumulăm informaţie, savurăm fiecare în colţul lui această pâinică de toate zilele de care am început să avem nevoie ca de aer, ca de apă, ca de scandalurile „la vârf” din politica românească în care Ponta zâmbind filistin iar Johannis bovin îşi dau de zor la gioale, nu la modul diplomatic pe sub masă, ci la modul patentat de beţivanul ăl mare ajuns acum pensionar, adică sub ochii târgului, în limbajul ţaţei Veta şi în maniera golănească a jupânului de cartier, mod care prin mimetism şi prin încurajările tip hei-rup venite zilnic din partea lui Dan Mihalache, noul prezident Johannis I-ul von Tilişca l-a prins din zbor şi începe să-l folosească din ce în ce mai eficient.

Nevastă-mea este trezorierul de necontestat al familiei şi ca s-o spunem p-aia dreaptă este singurul planificator, ordonator şi cheltuitor de credite (a se citi cele două pensii ale noastre) eu cu timpul fiind redus în problemele acestea la o cantitate neglijabilă fiind lăsat doar aşa cu rol decorativ şi poreclit totuşi nu se ştie pe ce motiv, capul familiei. Deci este clar de ce la ora aceasta informativă ea are în faţa sa un maldăr de pliante, instrumente agresive care acum te inundă de peste tot, ţi se dau pe stradă, ţi se pun în cutia poştală, se agaţă de clanţa uşii, sunt introduse pe sub uşă şi cine mai ştie la ce ne mai putem aştepta în privinţa aceasta, citeşte încruntată pe sub ochelari cam cât mai costă brânza la diferite magazine, cât s-a mai făcut fileul de porc şi carnea de raţă, în orice caz chestii din acestea care ţin strict de economia uneori mai consolidată, alteori mai falimentară a familiei mele.

Eu ca figură de decor în privinţa economiei familiale, mă ocup de chestii serioase şi grele din politica românească şi ca o garnitură absolut necesară în analiza politică mai arunc privirile şi peste gardul vecinilor fiindcă tot românul ştie că de acolo se aud cele mai savuroase convorbiri demne de ţinut minte apoi spuse în secret deplin la urechea altor vecini şi tot ca românul ce nu se dezminte mai evaluez atent starea de sănătate a caprei vecinului, înverzind-mă câte puţin de invidie că nu ştiu cum se face că în curtea lui totdeauna găina pare mai grasă şi nevasta mai frumoasă.

Eu mă documentez din ziare şi nu mă pot plânge că nu găsesc informaţii. Sunt destule bine asezonate de jurnaliştii cei veşnic flămânzi în funcţie de cel care le-a lipit cu un scuipat greţos dar consistent bancnota pe frunte. Intru pe saitul ziare.com şi găsesc la discreţie informaţii despre ce blăstămăţii a mai făcut ţărişoarei acesteia maleficul Ponta, unde se află în vacanţă, ce a mâncat, ce a deversat, unde a fost, cu cine a fost, la ce distanţă se află acum de Cuba, dacă este în croazieră cu barca sau cu vaporul, cât a scos din buzunar pentru croazieră, totul spus minuţios fiind transmis zi şi noapte de cele trei servicii de informaţii delegate să-l urmărească pe hoţoman ca să nu-şi cheltuiască toţi banii fără ca Johannis I-ul von Tilişca să afle când a cheltuit şi ultimul sfanţ  din propriul buzunar cu salariu de premier dar totuşi lefegiu şi în contrast cu asta găsim informaţii detaliate despre cât de  bine am putea s-o ducem dacă Johannis I-ul von Tilişca ar avea „guvernul său” (guvern PDL revopsit în grabă PNL dar tot mai apare pe ici, pe colo vechiul jeg pe care noua etichetă nu a putut să-l mascheze în întregime) care să ne jupoaie după reţeta încercată şi patentată în guvernarea PDL de mai anii trecuţi.

Totuşi dacă astăzi ne-am axat pe sectorul costuri, stau şi eu şi mă întreb aşa ca nea Ion nedumeritul, (chiar dacă mă cheamă Ioan e aceeaşi căciulă), mă întreb dacă la Ponta se notează şi se dă ca informaţie şi cât l-a costat nasturele de la izmene, de ce se trece sub o tăcere absolută cât ne costă pe noi un preşedinte care se poartă la cheltuieli ca primarul, cât ne costă o „primă doamnă” mare doritoare de lux în ceea ce priveşte locuinţele sale oficiale şi private iar în plus are ca boală şi noua prosteală la modă „shoping-ul” adică aruncarea doar aşa de dorul lelii a unor bani pe fereastră numai ca să-şi facă bâzdâcul zilnic, cât a costat statul român vacanţa din Madeira a acestor capete româneşti neîncoronate (na că era să zic încornorate) dar de care deocamdată se are grijă ca de moaşte, cât ne-a costat pe noi ca plătitori de impozite plecările fără rost a aceleaşi „prime doamne” pe la manifestări politice internaţionale unde ar fi nevoie mai mare de scripcă decât de ea.

Chiar dacă Johannis I-ul von Tilişca motivează că periuţa de dinţi, chiloţii de schimb şi nevasta proprie sunt accesoriile sale absolut necesare în deplasări totuşi ar trebui să-i fie măcar ruşine că dacă pentru periuţa de dinţi şi chiloţii de schimb statul român nu mai plăteşte nimic în plus, pentru accesoriul cel vorbitor cu aere de „primă doamnă”, nevorbitorul nostru prezident scoate din buzunarul cetăţeanului plătitor de taxe şi impozite bani frumoşi care se duc pe apa sâmbetei.

Oare ce mi-ar răspunde individul dacă la modul absurd, bineînţeles, l-aş lua de piept şi l-aş întreba scurt şi concis: „Ia spune mă musiu Johannis I-ul von Tilişca pe banii cui ai stat mai săptămâna trecută şi tu şi nevastă-ta trei zile la Festivalul de la Salzburg când cică aveai treabă în Austria pentru o zi, iar ea avea ce face la Sibiu? Aud?” Ştiu, ştiu ce spuneţi dumneavoastră dragi cititori că n-o să aflu niciodată asta, aşa cum n-o să aflăm vreodată circuitul banilor Blejnar-Blaga-PDL, unde este îngropat Codruţ Marta cel care ştia toate matrapazlâcurile lui Blejnar – Blaga & Comp. tot aşa cum nu s-au găsit colegii de facultate a Elenei Ceauşescu sau cartea de muncă a lui I.V. Stalin.

Cred că o ţară întreagă a aflat că administraţia prezidenţială a rămas luna acesta fără bani fiindcă harnici ca toţi cei care dau din binele altora, familia Johannis I-ul von Tilişca a făcut harcea-parcea bugetul alocat pe tot anul şi când în căutarea banilor au dat cu unghiile de fundul lăzii cu parale, înălţau zilnic rugi fierbinţi cu mâinile împreunate spre tartorul banilor, Ponta, să le mai scape ceva măcar până va avea şi el „guvernul lui” că după aceea nu mai contează, cine o să-l mai controleze, să vezi atunci trai neneacă pe banii babachii!

Milos dar cam prostuţ din fire, Ponta i-a mai scăpat vreo zece milioane de lei (!!!) ca să aibă sărăcuţul ce face praf în următoarea lună când cică există pronosticul să cadă guvernul acesta. Pentru noi în continuare, Dumnezeu cu mila sa, că de la Johannis I-ul von Tilişca nu ne putem aştepta la nimic bun.

Aşa că după cum s-a constatat la sfârşitul orei informative de azi nevastă-mea este mulţumită de informaţiile primite prin pliante pe când eu am rămas mai mult cu nedumeriri şi întrebări decât cu certitudini. Ce mi-ai făcut măi nea Johannis I-ul von Tilişca?

De mâine trec şi eu la pliante. Sunt mult mai precise. Şi ce dacă acestea îmi folosesc tot atât de mult cum i-a folosit României alegerea unui preşedinte neamţ . Ce  piciorul de lemn nu merită şi el o frecţie? Şi ce dacă nu foloseşte la nimic, la noi este posibil orice.

2 gânduri despre „Trai neneacă pe banii babachii!

  1. S-a citit. Poate ar trebui atacate și alte personaje, pentru diversitate…

Comentariile sunt închise.